Misintenties

Wees waakzaam, volhard in het geloof, wees moedig en sterk. 1 Korintiƫrs 16:13

Wanneer een priester de Eucharistie opdraagt, doet hij dat voor het heil van de wereld. Toch kan hij daar nog specifieke intenties aan toevoegen die hem door mensen zijn toevertrouwd. Deze zogenaamde misintentie is een gebedsintentie voor bijvoorbeeld een overledene, een zieke of voor persoonlijke zaken, zoals hulp in een moeilijke zaak, voor een vriend in problemen, uit dankbaarheid, enz. Het kan eventueel ook anoniem een “bijzondere intentie” zijn.
De bijdrage voor een intentie tijdens een gezongen viering op zaterdag, zondag en maandag (Waarschoot 18:30) bedraagt 15 euro.
De bijdrage voor een intentie tijdens een gelezen mis op dinsdagmorgen (Zomergem) bedraagt 11 euro.
Voor speciale gelegenheden een intentie aanvragen is 50 euro.
Te storten op rekening van de H Maartenparochie : BE56 8909 9419 7588

De aanvraag gebeurt best 3 weken op voorhand - voor juni, juli  en augustus liefst 2 maand  op voorhand als deze in het parochieblad moet opgenomen worden.

OPGELET
Vanaf 1/11/2023 is er een wijziging in de planning van de wekelijkse eucharistievieringen.
Er zal slechts om de 2 weken een viering zijn in Lovendegem of Zomergem.
Gelieve hiermee rekening te houden bij het aanvragen van een misintentie.
  • 1ste - 3de - 5de weekend : zaterdag  -  17:00  -  Waarschoot
                                                zondag    -  09:00  -  Lovendegem